SEK (kr) (SV)
  • Dansk
  • Norsk
  • English (UK)
  • Español
  • Suomi
  • Português
  • Italiano
  • Svenska
  • Français
  • Deutsch
  • Nederlands
  • English (US)
  • Vlaams
  • Polski
  • Deutsch (CH)
  • Deutsch (AT)
    • Kundbetyg 8.4 / 10
  • Biluthyrning sedan 2005
17 juli 2024

Hyrbil utan krångel tack vare Worry-Free

Bör jag teckna ett fullt skydd av självrisk? Vilket försäkringsskydd behöver jag minst ha? Och vilket biluthyrningsföretag är rätt för mig? Det här är komplicerade frågor som du måste få besvarade när du ska hyra en bil inför semestern. Vi tycker att denna omständliga process är totalt onödig. Därför har vi lanserat Worry-Free. Det är ett urval av de allra bästa bilarna som uppfyller de viktigaste kraven.

Vilka krav måste en bil i kategorin Worry-Free uppfylla?

Det är inte enkelt för en hyrbil att komma med i vårt program Worry-Free. Endast de allra bästa är med. Därför kan du vara säker på att allt är ordentligt ordnat och reglerat, och att du inte kommer att få en diger faktura när du återlämnar bilen. För att vara med måste dessa bilar uppfylla fyra strikta krav.

1.Skydd av självrisk

Vad händer om hyrbilen blir skadad eller stulen? Inga problem. Dessa bilar är som standard försäkrade mot detta, däremot måste du ofta betala en hög självrisk. Därför är det en bra idé välja skydd av självrisk. Bilar med vår Worry-Free-märkning har ingen självrisk, eller så täcks självrisken av oss, så att det är vi som betalar för skadan. Läs mer om försäkringar och självrisk
Allt om försäkring och självrisker

2.Lönsam bränslepolicy

Du får alltid din hyrbil med en viss mängd bränsle och returnerar den med samma mängd. Detta är mer kostnadseffektivt än att betala för bränslet i förväg och låta hyrbilsföretaget fylla tanken åt dig. På så sätt vet du att du bara betalar för det du faktiskt använder. Vill du spara ännu mer? Kolla vilken bensinstation som har de lägsta bränslepriserna.
Läs mer om bränslepolicyn

3.Obegränsade kilometrar

Oberoende om du kör 100 eller 1 000 kilometer per dag så kostar det dig inget extra. Detta betyder att du inte får en diger faktura i efterhand på grund av att du har kört mer än du räknade med från början, eller på grund av att du tog fel avfart för ofta. Det innebär att du har en sak mindre att oroa dig för.

4.Biluthyrningsföretag med hög kundnöjdhet

Endast de bästa biluthyrningsföretagen är med i vår Worry-Free-kategori. Detta betyder att biluthyrningsföretagen måste ha höga genomsnittspoäng i fråga om kundnöjdhet. Poängen baseras på omdömen från personer som tidigare har hyrt bil från företaget.

Vanliga frågor

Worry-Free gör valet mycket enklare, så det är inte särskilt överraskande att de flesta kunder väljer en hyrbil ur denna kategori. Du kan läsa mer under Vanliga frågor nedan. Hittar du inte svaret på din fråga? Vänligen kontakta oss i så fall.

Måste jag betala extra för Worry-Free? Inte nödvändigtvis. Detta beror på att det inte är ett extra paket du köper, utan en beteckning som tilldelas en bil om den uppfyller våra krav. Bilar som inte uppfyller Worry-Free-kraven kan ha sämre försäkringar, eller så kan antalet kilometrar du får köra utan att behöva betala extra vara begränsade. Det innebär att priset kan vara lägre för en sådan bil än för en Worry-Free-bil. Däremot kan du eventuellt få betala extra kostnader efteråt. Behöver jag ytterligare försäkringar än de som ingår som standard? Alla bilar från EasyTerra har CDW, Third Party Insurance (trafikförsäkring) och Theft Protection (stöldförsäkring) som standard. Det kan även vara en god idé att välja heltäckande skydd eller skydd av självrisk. Detta är avhängigt av dina önskemål och din situation. Självrisken täcks alltid för bilar i Worry-Free, så du behöver aldrig själv betala den själv. Läs mer om försäkringar och självrisk här. Allt om försäkring och självrisker Vad innebär det om bilen jag vill välja inte finns med i Worry-Free? Det betyder att den inte uppfyller ett eller flera av de krav som beskrivs på denna sida. Täcks inte självrisken? Då kan du under bokningsprocessen ange att du önskar skydd av självrisken, så kommer vi att ordna det åt dig. Om det handlar om något av de andra kraven bör du själv bestämma om det är viktigt att bilen uppfyller Worry-Free-kraven eller om du fortfarande föredrar att hyra den bil som du först tänkte på. Måste jag fortfarande betala en deposition för bilar med Worry-Free? Troligtvis. De flesta uthyrningsföretag tar ut en deposition som du betalar med kreditkort när du hämtar bilen. Eftersom självrisken täcks för bilar med Worry-Free-märket kommer den här summan alltid att återbetalas till dig, även om bilen skadas. I det här fallet täcker vi skadan åt dig. Det är klokt att kontrollera uthyrningsvillkoren eftersom vissa skador, såsom skador på däck eller rutor, inte alltid täcks. Vad händer om bilen skadas? Om bilen skadas betalar du först det aktuella beloppet till biluthyrningsföretaget när du lämnar tillbaka bilen. Det är viktigt att du kontaktar oss omedelbart, så att vi kan återbetala summan så fort som möjligt. Vi behöver följande dokument från dig:

- Hyresavtal
- Skaderapport från biluthyrningsföretaget
- Polisrapport eller ett skriftligt uttalande från polisen vid en singelolycka
- Kvitto och/eller kopia av kreditkortsutdraget

När du har genomfört bokningen kommer du att få en bokningsbekräftelse via mejl. Där står det klart och tydligt vad du måste göra vid en skada eller om bilen blir stulen.
  1. Startsida
  2. Hyrbil utan krångel tack vare Worry-Free