Ring oss gratis:
0208 88599
Autohuur Car rental Mietwagen Autohuur Biluthyrning Location de voitures Alquiler de coches Autonoleggio Billeje Bilutleie Autovuokraamo Aluguer de carros Wypożyczalnia samochodów Autovermietung Mietauto

Hur betalar jag hyrbilen?

Du kan endast betala hyrbilen med kreditkort. Du kan också behöva visa ett kreditkort med ditt namn när du hämtar bilen.

Hur snabbt kan ni bekräfta min bokning?

De flesta bokningar bekräftas inom 24 timmar. Om du inte har fått din bekräftelse inom 24 timmar så kontrollera spamfiltret på din e-post innan du kontaktar oss.

Kostar det något att avboka eller ändra en bokning?

Du behöver inte betala någon avgift om du vill avboka eller ändra bokningen av din hyrbil. Bokningar är återbetalbara om avbokning sker minst 48 timmar innan upphämtning av fordonet. Ändringar och avbokningar måste göras genom oss och inte genom våra internationella samarbetspartners. Om du lämnar tillbaka din bil tidigare utgår ingen återbetalning för de outnyttjade dagarna.

Vad behöver jag när jag hämtar bilen?

Du måste alltid ta med dig ditt bokningskvitto. Detta kvitto innehåller specifik information om hyrbilen, kostnaden och andra detaljer. Om du gör en bokning online eller via telefon skickas kvittot till dig via e-post eller fax. Ett hyreskontrakt måste undertecknas på upphämtningsplatsen.

Förutom kvittot behöver du ha med dig ditt pass (eller giltigt ID-kort), körkort och kreditkort. Ta även med dig även ett internationellt körkort om ditt körkort är utfärdat på något språk som de lokala kontoren inte kan läsa (t.ex. kinesiska). Kopior av de ovan nämnda dokumenten accepteras inte. Du måste ha med dig originalen.

Vilka slags försäkringar ingår när jag hyr en bil?

Alla våra avgifter inkluderar ansvar gentemot tredje part och brandförsäkring. Vagnskadeförsäkring ingår i alla våra totalpriser. Totalpriserna omfattar i de flesta fall även stöldförsäkring.

Vagnskadeförsäkring och stöldförsäkring befriar kunden från fullt ekonomiskt ansvar för bilen i händelse av olycka eller stöld. I de flesta fall måste kunden fortfarande betala självrisk när vagnskade- och stöldförsäkring köps. De flesta biluthyrare erbjuder lokala försäkringar som kan minska självriskbeloppet vid vagnskada och stöld. Det är helt upp till kunden att utnyttja denna möjlighet.

Kan jag använda hyrbilen i ett annat land än upphämtningslandet?

I vissa fall kan bilen användas i ett annat land än upphämtningslandet. Bokningsavdelningen kontaktar dig rörande dessa möjligheter, efter att du har begärt en offert eller gjort en bokning via vår webbplats. Bokningsprocessen kan avbrytas när som helst.

Kan jag boka åt någon annan?

Genom vår webbplats kan du boka åt någon annan och betala beloppen med ditt kreditkort. Personen som hämtar bilen måste emellertid ha med sig ett kreditkort i sitt eget namn också.

Är det möjligt att hyra ett GPS-navigationssystem till hyrbilen?

I vissa fall är det möjligt att hyra ett GPS-navigationssystem till din hyrbil. Du måste ange detta önskemål när du begär en offert. Vår bokningsavdelning kommer att kontakta dig och informera om vilka möjligheter som finns. Det kan tillkomma vissa extrakostnader som man betalar på det lokala kontoret.

Tillkommer några extra kostnader?

Våra avgifter är totalpriser så inga extra kostnader skall tillkomma. I de fall extra kostnader tillkommer informerar vår bokningsavdelning dig om detta innan upphämtning. Om du inte accepterar dessa extra kostnader kan du när som helst avboka.

Jag har ett utländskt körkort. Kan jag använda era tjänster?

Ja, du kan använda våra tjänster även om du har ett utländskt körkort. Se till att du tar med dig ett internationellt körkort (översatt) om det lokala kontoret inte kan läsa ditt körkort (t.ex. om det är utfärdat på kinesiska).

Vad kostar en extra förare?

Kostnaderna för en extra förare varierar per ort. I vissa fall är det gratis, i andra fall kostar det några dollar per dag. Ange ditt önskemål om en extra förare när du begär en offert eller bokar online så kommer vår bokningsavdelning att informera dig om aktuella kostnader innan upphämtning. Om du inte accepterar de extra kostnaderna kan du avboka när som helst.

Kan jag vara säker på att den valda bilen är tillängligt?

Om den bil du har valt vid bokningen inte finns tillgänglig vid upphämtningstillfället kommer vi att förse dig med en liknande modell. Vi garanterar alltid kategori men inte märke och/eller modell.

Hur stor är envägsavgiften?

Envägsavgiften varierar på olika platser. Efter att du har gjort en bokning eller fått en offert kommer vår bokningsavdelning att informera dig om de kostnader som är aktuella. Om du inte accepterar de extra kostnaderna kan du avboka när som helst.

Kan bilen levereras till mig, t.ex. till det hotell där jag bor?

I vissa fall är det möjligt att få ditt fordon levererat. Ibland innebär detta extra kostnader. Kontakta oss om du vill få din bil levererad någonstans.

Hur är det med vinterdäck, skidräcken och snökedjor?

Vinterdäck (högprofildäck), skidräcken och snökedjor är extra utrustning och ingår inte i våra priser. Du betalar för dessa vid upphämtning av bilen på de lokala kontoren. I vissa fall är vinterdäck (högprofildäck) och/eller snökedjor obligatoriska.

Hur betalar jag för extra utrustning?

Extra utrustning som inte ingår i våra priser måste betalas lokalt vid upphämtning. Dessa kostnader inkluderas inte i kvittot.